4 januari 2014

Ingen graviditetsdiabetes

Igår var det dags att göra glukosbelastningen som jag fick kämpa för i början av graviditeten. Måste säga att själva drickat var över förväntan. Hade hört att det skulle vara så hemskt äckligt att man skulle kväljas när man drack det. Stämde inte alls för mig. Istället fick jag en annan oväntad bieffekt en kvart senare. Hade ingen aning om att blodtrycksfall var en biverkning men det är ju klart att jag får den. Lågt blodtryck är ju lite mitt signum, men trodde det mest var när nålar var inblandad.

Hade barnmorksebesök strax efter och hon var jättenöjd med mitt blodtryck. Min huvudvärk gör henne nog lite nervös för att jag ska få havandeskapsförgiftning och då är det ju fint med lågt blodtryck. Tycker bara att hon kanske inte skulle fästa alltför mycket vikt vid blodtryck hon tar precis efter att ha tappat mig på tre rör blod som hon gjorde förra gången eller precis efter att jag nästan svimmat på grund av blodtrycksfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar