13 november 2013

Husägare

Efter månader är husjakten slut. Det känns bra även om jag gillade att leta hus. Jag var inte alls lika stressad som sambon. Han var bitvis ganska uppgiven på slutet och tänkte att vi aldrig skulle hitta vårt hus, medan jag inte alls har så bråttom från lägenheten egentligen.

Under dessa månader har vi fått ändra oss ganska mycket ifråga om vad vi vill ha. Vi gick in i husjakten med tanken att vi absolut inte skulle behöva renovera något i början. Huset vi nu har skrivit köpekontrakt på är allt annat än modernt och det är i stort behov av renovering.

Å andra sidan är istället läget mycket bättre än många andra hus som vi har tittat på. Det ligger halvnära stan och jag har nog till och med närmare jobbet än vad jag har idag även om sambon inte har samma tur. Priset är också mycket bättre än många andra hus vi har tittat på. Så bara vi överlever renoveringarna tror jag att vi kan få det jättebra där. Största nackdelen är att inflyttningsdagen är bara drygt två veckor före beräknat förlossningsdatum. Kan bli en tuff period där med både flytt, graviditet och barnafödsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar