4 april 2013

Väntan på rätt dag

Dag 17. Woman log har markerat dagen med en blomma. Ägglossningstesten säger å andra sidan ingenting. Det andra strecket är knappt synligt. Förra månaden var dag 17 den dag då teststrecket var som starkast, även om det aldrig blev lika starkt som kontrollstrecket.

Systern tycker det är onödigt och till och med dumt att hålla på att leta efter ägglossningen med test. Själv tycker jag det är en bra idé. Åtminstone i teorin, om vi hade haft bättre tur när det gäller att hitta den. Hon tror att det skapar onödig stress att leta efter ägglossningen och hade dessutom hört att testen inte gör utslag förrän det egentligen redan är försent.

Själv skulle jag tycka det var mer stressande att inte ha någon aning om när det var dags. Det är ju bara att ligga regelbundet svarade hon, men vi orkar faktiskt inte varannan dag hela tiden. Vet man att det är dags kanske man gör en extra ansträngning men hela tiden fungerar faktiskt inte.

Att de skulle ge utslag för sent tror jag inte heller, av instruktionerna att döma så inträffar ägglossningen 1-2 dagar efter positivt test. Fast just nu är det mest frustrerande att det ska vara så svårt att ens få utslag. Jag är ju alltid lite orolig att det inte ens ska bli någon ägglossning, särskilt med tanke på att jag tog naproxenen förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar