19 september 2013

Likabehandlingsarbete satt på undantag

Det var inför att vi skulle ha en temaeftermiddag om företagets likabehandlingsarbete som jag läste likabehandlingsplaneni våras. Den hade ett antal brister och de åtgärder som fanns där kändes väldigt tandlösa och som om de egentligen inte påverkade något på det stora hela. Jag blev inspirerad och läste på en hel del och skickade in ett förslag till arbetsgruppen.

Allt detta gjorde att jag såg fram emot temamötet och blev besviken när det ställdes in för att företaget inte kunde få fram någon som kunde hålla i det just då. Istället skulle det hållas i höst. Nu är det skjutet på obestämd framtid. Jag frågade cheferna idag vad som händer och fick till svar att nu med organisationsförändringen på gång så är det inte så mycket värt att träffas en hel eftermiddag och dessutom är båda cheferna väldigt upptagna. De hinner inte. Det sista argumentet köper jag men inte att organisationsförändringarna på något sätt skulle frånta mötet sin relevans.

Skälet till att cheferna från första början initierat det här mötet var att vi i medarbetarenkäten hade fått dåliga värden just på detta område. Jag var inte en av dem som hade satt dåligt där, men jag tror nog att jag kommer göra det i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar