14 juli 2013

En glad gubbe

I veckan fick vi vår första smiley på länge, dvs positivt resultat på ägglossningstestet. Min syster har tidigare sagt att vi inte borde göra såna test, att det bara är stressande. Även gynekologen tyckte att vi kunde låta bli, mest med hänvisning till att det blir dyrt, men hon verkade också tycka att de är onödiga.

Vi lät bli första månaden efter läkarbesöket men den här månaden ändrade vi oss. Jag kände att jag ville ha bekräftelse på att jag fungerade. Om den stora svårigheten med att bli med barn ligger i att jag inte har ägglossning vill jag ju så klart veta om jag har det eller inte. Att få veta att medicinen har haft effekt gör mig tryggare, inte mer stressad.

Sen att dessutom veta när detta inträffar och inte bara att det inträffar känns också skönt. Nu vet vi att vi gjort vad vi kan den här månaden. Bara vänta och se. Inget behov av att gå och oroa oss över att vi borde ha sex den närmaste veckan. Vi kan ha det när vi vill istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar