28 juli 2013

Det fungerade

När vi tog kontakt med kliniken kände jag mig lite tvungen att, både inför oss själva, kliniken och omvärlden, motivera varför vi tog kontakt så tidigt. Jag börjar ju bli lite gammal, mensen är oregelbunden och dessutom, skulle vi verkligen vänta ett år så är det ju mitt i sommaren och då hinner det ju säkert bli höst innan vi kommer igång... Så där gick jag och tänkte. Men ändå drog vi ut på det ganska länge innan vi tog kontakt.

Nu är jag jätteglad över att vi tog kontakt så pass tidigt att vi hann starta en behandling före sommaren. Redan första cykeln blev kortare så jag fick känslan av att Metforminet hade hjälpt. Nästa cykel kollade vi också efter ägglossning och lyckades för första gången på jättelänge faktiskt identifiera när den inträffade. Det fungerade!

Men det räcker ju så klart inte med att ha fått igång ägglossningarna, man ska ju lyckas få till en befruktning också. Och det gick! På andra försöket efter inledd behandling är vi nu gravida och ser fram emot en aprilbebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar