28 mars 2013

Ytterligare en förlorad månad?

Jag vaknade i morse vid femtiden och kände att det här blir ingen bra dag. Huvudvärken fanns där även om den inte hade blommat ut ordentligt ännu. Jag tog min paracetamol och gick och la mig igen. När jag hade huvudvärk sist, förra veckan, vaknade jag med både huvudvärk och mens och kunde då konstatera att det var en perfekt dag för migrän. Det är bara de första dagarna i månaden som är säkra för naproxen, vid alla andra tillfällen försöker jag undvika det. I den information jag har hittat står det att man kan ta ibuprofen och liknande substanser (dvs naproxen) menscykelns första dagar, men efter några dagar riskerar det att hämma ägglossningen.

Idag, nio dagar senare, kändes det som en dålig idé att ta naproxen och jag undvek det i det längsta. Men framåt lunch när jag började gråta för att jag mådde så dåligt tyckte sambon att det var dags att ta till lite mer än paracetamol och jag höll med trots riskerna. Visserligen kräktes jag en kvart senare, så tabletternas effekt kanske inte blev så stor, men jag tog en till för säkerhets skull.

Snart är det dags att börja med ägglossningstesterna. Vi får se om det blir något den här gången. En gång när jag tog medicinen på dag tretton lyckades testerna aldrig påvisa någon ägglossning, så det känns som om risken finns i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar