9 december 2013

Äntligen upp från soffan

Igår var första dagen jag mådde helt bra på två veckor. Så otroligt skönt att inte behöva ligga på soffan och må dåligt. Enda fördelen skulle väl vara att foglossningen faktiskt verkar ha blivit bättre av det hela, men den lyckan varade inte så länge. Redan idag har jag börjat känna av den igen.

Nu är jag tillbaka på jobbet igen och det känns som två stressiga veckor fram till jul. Redan när jag blev sjuk låg jag efter och nu är det ännu värre. Det känns som om projektledaren hela tiden är missnöjd. Kanske inbillning från min sida, men det gör att jag hela tiden känner mig steget efter. Jag gör en sak han vill men sen är det ändå något mer som saknas.

Julen har krypit upp på mig utan att jag hunnit märka det. Om två veckor är det jul och jag känner ingen julstämning direkt. Sambon satte upp en julstjärna vid soffan åt mig på första advent. Först andra advent orkade vi ta tag i resten av dem, trots att jag gillar dem så mycket. I vanliga fall brukar jag redan i november börja längta efter julbaket men i år har jag varit för upptagen och sen dålig för att hitta intresset. Den här veckan ska vi i alla fall baka lussebullar med mandelmassa och apelsin, det ska bli roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar