10 september 2014

Bebis på tåg

Fjärde gången vi åkte tåg, jag och I, får klassas som riktigt lyckad. De tidigare gångerna hade hon haft jättesvårt att somna och äta, men den här gången kom jag på att jag skulle söva henne innan vi klev på tåget. Lyckades hitta en lugn plats utanför Stockholms central där jag gick runt med henne i sjalen varv efter varv. Tio minuter innan tåget skulle gå somnade hon äntligen. Sen sov hon över en timme tills högtalarna väckte henne. Till skillnad från de andra gångerna var det inte svårt att få henne att amma den här gången, nu när hon var utvilad.

Att inte ta med barnvagnen var ett väldigt bra beslut. Första gången hade jag tänkt ta med den och bokade regionaltåg för att slippa trappstegen upp på X2000. Fick plats på övervåningen. Vid bord. Mitt emot min bebis! Tack så mycket för den SJ. Det fick mig att bestämma mig för att åka med bara bärsjal och minimal packning i ryggsäck. Var tacksam för detta beslut många gånger under resan, hade missat minst en buss och behövt hjälp för att ta mig upp på pendeltåget med vagnen. Enda problemet var att jag inte kunde ta med alla blöjor jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar